Kayo!Kayo!

Monday, March 16, 2009

Hantu hantu terkini..!

Hantu kopek
Semua orang dah kenal...

Hantu Altantuya...
Orang dah kenal dan kali terakhir di lihat di Dewan Rakyat....

Hantu raya...
Muncul pada hariraya, di jalanraya (menyamar sebagai mat rempit),
di kotaraya( mat dan minah lepak?), di pasaraya dan balairaya ( pernah muncul di balairaya PPinang, Kedah dan Perak) .
Berkeliaran di kawasan pilihanraya - terkini dilihat di Bukit Gantang, Bukit Selambau,Batang Ai dan Batang U. Biasanya hantu jenis ini dibela oleh mereka mereka yang berkepentingan.

Hantu toyol..
muncul hanya di negeri Selangor!

Hantu lembu..
Pertamakali di kesan di negeri Selangor!

Hantu rasuah..
Berkeliaran dalam gerombolan.Berita terkini mengatakan bomoh power telah di panggil untuk menghalau mereka mereka yang telah dirasuk oleh hantu ini.

Hantu pokok..
Berupa berok dan kera kat Perak

Hantu kereta..
Banyaaaak! Yang paling glamer hantu merz dan hantu rangerover.Tak ketinggalan hantu Camry. Asalnya kereta kereta ni bukan dari spesis hantu tapi telah dihantukan oleh pihak pihak
tertentu terutamanya di Perak, Selangor dan Terengganu!

Ishh...ish... macam macam hantu kat malaysia ni
Wak...oo.. wak, tolong halau hantu hantu ni!!
Pooh kiri..! Pooh kanan.....! sok.. sek..sok...sek...bla..bla..bla.. ptuiiihhh!!

Kamus bloger

Gaban;
sejenis makhluk yang hina lagi dibenci manusia; tahap kebodohon sesuatu makhluk.

contoh ayat 1:
Akibat terlalu memandang harta kekayaan dan kebendaan katak itu telah disumpah
menjadi gaban.

contoh ayat 2:
Katak itu berkebodohan tahap gaban.

ptuiiihhh!;
Tahap kebencian sesaorang kepada sesuatu atau sesaorang atau kepada gerombolan yang lain.

contoh ayat:
Kerana sikapnya yang suka melompat lompat parti, wakil rakyat itu telah di ptuiiihhh kan
oleh pengundi pengundi di kawasan yang di wakilinya.

Apelah punya bangang mamat ni, ptuiiihhh!!

meroyan;
sejenis penyakit berjangkit yang berpunca dari memakan tempe berlebihan.Pertamakali di
kesan di negeri Selangor.


contoh ayat:

Udahla tu wak.Bawak bawak la bersabar. Jangan diikut sangat meroyan tu.Tenangkan hati.Cuba cubalah memandu merz ataupun rangerover pusing satu Malaysia. Ataupun keluarkan
sikit duit dalam akaun pnsb tu buat belanja pergi disneyland ataupun ke mekah!

Kerja Berok dan KERA


Yang ni orang kata kerja tangan berok tapi tak tahu dari jenis dan spesis mana


Yang ni pulak kerja KERAjaan, semua kenal dari spesis mana!




Perkataan paling banyak di pertutur atau di tulis di malaysia

Altantuya
Najib
Katak
C4
lembu
berok
KERAjaan
BeEnd
ameno
paklah
nazeri
anuar
sultan
pokok
*****
*****
mummy
kah...kah...kah..
ptuiiihh!!
gila
lompat
ater
derhaka
PPSMI
SPRM( lembu???)
Toyo
Toyol
Merz
RangeRover
Mekah
Apartmen
Balkis

dan lagi...dan lagi...dan lagi...!
Habislaaahhh....!

Malam tu dia tak dapat lelap mata.Puas di cubanya untuk melelapkan mata tapi seakan ada
jari jari yang manarik narik untuk membuka kelopak matanya. Di capainya suratkhabar utusan
meloya bertarikh tahun lepas yang dah empat kali dibaca.Ahhh...ada satu lagi ruangan yang belum
di baca..ruangan iklan! Di baca satu persatu iklan yang tertera di situ.Rumah untuk dijual...kereta untuk dijual..
kucing hilang...kambing lari.......Mata nya tertumpu pada satu iklan yang agak lain dari yang lain.

Kambing untuk dijual
spesifikasi:
- Baru diwarnahitamkan..masih fresh
- Sesuai untuk pelbagai tujuan kecuali di makan
- Besar, teguh, peramah.
- Baru lepas guna untuik kes rasuah profile tinggi.
- Nilai jual balik di jamin tinggi.
- Kos maintainanace lebihkurang proton perdana
- Kemungkinan untuk melompat lompat adalah tinggi.
- Harga buleh runding.
- Syarat pembayaran: Deposit 10% belen setelah diuji.
- Pembayaran hendaklah dibuat didalam briefcase hitam yang diletakkan dlm bonet merz atau
rangerover atau yg seanggkatan dengannya.

Sesiapa yang berminat sila hubungi 069-69696969

Dia tersenyum sendiri sambil matanya terus usyar iklan satu persatu.Matanya masih tak rasa
mengantuk. Surat khabar dicampaknya ke sudut bilik.Dia menoleh kearah jam dinding
.Dah pukul tiga.Esok nak bangkit pagi.Dibuatnya tak sedar pagi esok rugi sakan.Azamnya kali ni
nak dapatkan sebanyak banyak yang boleh.Bila orang besar dari kolumpo tu datang besok, dia
akan jadi orang yang mula mula cium lutut orang besar tu.Dia akan berjalan selangkah dengan
orang besar itu. Biar orang kampung terbeliak bijik mata tengok keakrabannya dengan orang
besar itu.Walaupun dia kecik jika nak di bandingkan dengan orang besar itu dan bininya, dia akan
cuba membesarkan dirinya seperti katak kembung. Biar orang kampung tahu akan hebatnya
kekatakan dia.Dia tersenyum sendiri.

Pukul 5 awal sangat kot.Pukul 6 subuh tak habis lagi.Pukul 7 takut lewat sangat.Dirabanya bawah
bantal mencari kertas yang dia jumpa melekat kat taik lembu di batas sawah siang tadi.Jumpa!
Masih ada kesan kesan peninggalan lembu kat kertas tu.Baunya pun ade lagi sikit. Kat Kertas
warna biru bercampur kuning dan merah berserta warna taik lembu itu tertera waktu ketibaan
orang besar dari kolumpo itu.Pukul 11 pagi.Setelah di congak congak memang elok kalau dia
bertolak dari rumah pukul 6.30.Tempat tu pun bukan jauh hanya jarak beberapa batang
tiang talipon yang tak berkabel je dari rumahnya. Biar dia jadi orang pertama menunggu kat situ.
Biar orang besar itu tahu betapa setianya dia.

Khabarnya orang besar itu akan datang dengan helikopter dan akan mendarat di satu tanah lapang
di hujung kampung.Dia akan tunggu kat situ.
Dia akan sambut dengan senyum lebar sampai kat telinga.Tiba tiba dia terkejut bila ada sesuatu
yang sejuk jatuh keatas perutnya yang ketika itu hanya berkain pelikat.Katak rupanye!! Dia toleh ke
dinding,alamak!Dah pukul 11:30 pagi! Habislah..terlepaslah peluang aku!Dia bergegas gegas bangun
dan mencapai baju yang baru 4 hari tak basuh.Disarongnya seluar jeans warna seperti biru dan terus
bergegas keluar rumah.Kain pelikat yang dipakainya malam tadi di sangkutkan ke bahu. Dia berlari
lari anak diatas jalan yang tak berturap nsejak 50 tahun lalu.Dalam hatinya menyumpah nyumpah
kerana terlambat bangun pagi tu.

Tak lama kemudian dia sampai ke kawasan lapang hujung kampung. Masih ada orang yang berkeliaran
di situ tapi nampak gaya macam majlis dah habis.Dia berjalan menuju ke khemah besar warna kuning
yang didirikan di satu sudut tanah lapang tu. Dia nampak beberapa orang kampung sedang asyik bercerita
sambil mendongak dan menunjuk nunjuk ke langit.Mesti cerita pasal helikopter yang di naiki oleh orang
besar itu.Dalam dia duk mendongak dongak kelangit dia terasa kakinya tersepak sesuatu.Dia tunduk untuk
melihat benda kat kakinya itu.Ahhh!!Taik lembu! Baru dia perasaan kat padang tu bertaburan dengan kertas
berwarna biru bercampur dengan kuning dan merah di selang seli dengan tompokan tahi lembu.Dia tunduk
mencapai satu dari kertas tersebut.Kat kertas warna biru bercampur kuning dan merah berserta warna taik l
embu yang masih fresh itu tertulis "Harap maaf, kali ni tak ada projek mee segera".Celepuk! Dia terduduk
diatas selonggok taik lembu yang masih fresh lagi!

Ape khabar orang kampung

Lagu ini ditujukan kepada penduduk kg Bukit Gantang dan Bukit Selambau dengan ucapan udah udah la makan mee segera, tak baik untuk kesihatan.
( Sila nyanyi ikut lagu arwah sudirman)

Ape khabar orang kampung
Lama sudah tak berjumpa
Minta minta semuanya
Didalam sihat sejahtera

Ape khabar orang kampung
Bilakah dapat berjumpa
Minta maaf semuanya
Projek mee segera dah tak ade....